Dil üzerine dağınık bir yazı!

Dil kavramına özel önem veriyorum. Bir insan ne kadar dil biliyorsa o kadar insan derim hep. Şimdi dil deyince hemen lisan anlama! Kendini ifade ettiğin her semboller topluluğu dildir. Yeter ki bir bütün arz etsin, sen bunu kullanarak kendini ifade et ve aynı dil üzerinden birilerine ulaş.

Ha bu konuda her insan aynı değil tabi ki! Biraz yetenek, biraz azim ve bence en elzem olanı zaman. Yani kendi adıma müzik diller arasında her zaman en ilgi çekicisi olmuştur benim için ama gel gör ki bu konuda yetenek sıfır! Ha bir yerden başlamış olsam bir şeyler çıkardı ama tarzancadan hallice olurdu. İnsan kendini bilmeli ve ben tüketicisi olarak mutluyum.

Son 5-6 yıldır kendime en yakın dili fotoğraf olarak gördüm. Bir şekilde sağlam bir bağ oluştu. Kör topal bugüne kadar geldik. Hatta öyle bir bağ ki mevcut kariyerimi yakıp fotoğraf üzerine çalışacağım dedim. Mevcut işi ve birikimini, üzerine de kurulu evi geride bırakıp sıfırdan başlamak ve fotoğraf üzerinden devam etmek için baba ocağına döndüm. Bakalım zaman içinde doğru kadar mı değil mi göreceğim. Yani gördüğün gibi aslında sağlam bir tutku halini almış durumda.

Kendimi bir yana koyayım şimdilik. Dil konusunda bir başka yerden daha bakalım. Sanırım ülkenin en önemli sorunlarından biri dil bilgisi. Bak gramerden yakalarsan cümleyi bozuşuruz! Örnek hepimiz fotoğraf çekiyoruz; selfieler, yemek, tatil,… kareleri havalarda uçuşuyor ama estetik, ışık,… hak getire! Bloglara, Twitter’a bakıyorum. Yazı sadece bir araç değil soyutlamaları, katmanları ile başlı başına bir dil sayarım. Ama hali içler acısı. Ya sinema! Yerli filmler ve tüketicisi ve buna ek TV ve esirleri; nasıl bir dilde ne alışverişi yapıyorlar, cevaplamaya hem korkarım hem de o kadar zaman israf edecek değilim. Uzun lafın kısası ülke olarak iletişim kurmayı, kendimizi anlatmayı bilmiyoruz. Her şeyin bu kadar ulaşılabilir olduğu bir çağda bu uzaklığı anlamakta güçlük çekiyorum. Bu ifade tıkanıklığının  da nasıl bir stres kaynağı yarattığı da ortada. Ha bunca olay arasında buradan mı girdin deme. Bu tür eksikler, aksaklıklar işte bu bok çukurunu daha da derin kazıyor ya neyse! Ne yazacaktım, nerelere geldi konu! Burada kalsın madem! 🙂

Yayınlayan

flaneur

Bak bir ara veriyorum. Burası da o araya dair! Yazılar kendime ama sana da bir bağ kurduruyorsa ne ala!

Bir Cevap Yazın

