1 Ayın Ardından Ankara

Başlık nasıl da açık! 1 ay sonra Açıköğretim finalleri için Ankara’dayım. Bir anlık kararla Edirne’ye göçünce, tabi sınav yerini Edirne’ye alma fırsatı olmadı. Bir taraftan iyi de oldu, sevgiliyi çok özlemiştim ki bahanesi oldu.

Peki şehri özlemiş midir diye merak ediyorsan, etme! Belediye özlesin bu bok çukurunu. Edirne/İstanbul/İzmit/Eskişehir güzargahı kandırabilir insanı ama yolun sonu bu çirkin gri şehir!

Neyse Ankara’ya sövme faslını geri de bıraktığmıza göre yol hikayesine kaldığım yerden devam. İyi oldu da yol kötü sürpriz ile başladı. Nilüfer Turizm yatacak yerin yok! Bana haber vermeden, sabah 7 otobüsünü iptal etmişler. Hoş gişedeki adam aradık ettik, mesaj gönderdik dedi ama hak getire! Neyse bileti açığa aldılar ve Metro’dan yer ayarladılar da sıkıntısız çözüldü. Bu da yetmedi 2,5-3 saatte gitmesi gereken otobüs  trafik sebebiyle 3,45 giderek güzel bir rötar yaptı ama neyse ki tren saatinden 3 saat öncesine varacak şekilde plan yapınca rötar can sıkmadı.

Ha başta söylemeyi unuttum; kardı kıyametti yol da sıkıntı olmasın diye hızlı tren ile İstanbul-Ankara arasını çözeyim dedim. Ama kara kış bir Edirne’yi vurmuş anlaşılan. Ne İstanbul ne Ankara kar çoktan mazide bir yara! Eh an itibari ile Ankara’dayım. Sevgili ile kavuştuk, sağlam bir Nefes adanası ile mutlu bir yemek sonrası sevgiliyi evine gönderip arkadaşa geçtim. Neden mi eve gönderdim, yoldan gelen ben değil O yanım da baya baya uyuyordu. Eh yarın da erken mesai derken daha fazlasına gönlüm el vermedi. Eh ne de olsa hafta sonu bizimken çileye çevirmeye gerek yok.

Bir de Edirne-Ankara arasını benim gibi hızlı tren ile çözeceklere ulaşım bilgisi vereyim de belki başka bir aklı evvelin işine yarar! 🙂

Esenler otogarında inince aynen bu güzargahı izliyorsun (2017 Ocak bilgisi, sonrasında değişiklik olur sorumluluk kabul etmem 🙂 )

Akbil/Kentkart yoksa otomattan 2 jeton al
Metro (M1) ile Yenikapı İstasyonu’na (son durak) (20 dk) (1. Jeton)
Marmaray ile Ayrılıkçeşmesi İstasyonu’na (son durak) (15 dk) (Burada jeton geçmiyor, otomattan tek kullanımlık bilet al)
Metro (M4) ile Pendik İstasyonu’na (35 dk) (2. jeton)
Pendik İstasyonu’nda inince 4. çıkıştan çık. Yükün ağır değilse 300m kadar çıkıştan dümdüz ilerle, karşıda kapalı da olsa üzerindeki tellerden seçeceğin tren yolunu görene kadar yürü. Sonra sağa dön ve 100m kadar yürü ve alt geçitten Pendik İstasyonu’na ulaştın! 🙂

Not: Nefes’te adana dediğim de öyle vur kaç ile üzeri kapatılacak mevzu değil. Ankara’nın en iyi adana kebabı sanırım burada. Barda adana mı yenir deme, mutlaka dene. Yanında gelen salatası da adanaya rakip ki ben ot ile et kıyas bilmem, bana bunu dedirtiyor ne diyeyim!

Yayınlayan

flaneur

Bak bir ara veriyorum. Burası da o araya dair! Yazılar kendime ama sana da bir bağ kurduruyorsa ne ala!

One thought on “1 Ayın Ardından Ankara”

Yorum bırakın